A TÉMA-LAP-TÁR menüpont alatt olyan művészettörténeti, kultúrtörténeti feladatlapokat teszünk számotokra elérhetővé, melyeken keresztül rávilágíthatunk közös kulturális értékeinkre - akár egyetlen 45 perces tanóra keretén belül is.
Művész-, valamint vizuális kultúra tanárként úgy véljük, hogy az életminőséget javító művészeti élményekből, azok megismerésének lehetőségéből senki sem zárható ki az oktatás keretein belül sem. Emiatt célunk, hogy európai művészettörténeti kincseink megismerésére, ismeretek elsajátítására, gyakorlására, élvezetére biztassuk diákjainkat olyan feladatlapokon keresztül, melyeket egyénileg, vagy párban is megoldhatnak, közösen átbeszélhetnek, kijavíthatnak, akár az oktatási rendszerünk keretein belül, tanári segítséggel - szűkös időkeretek figyelembe vétele mellett is.
A "MROE művészeti témalapok" nem ismeretek átadásának céljával készülnek, hanem a vizuális művészetek itánti érdeklődést, nyitottságot kívánjuk fejleszteni, illetve a meglévő ismereteket árnyalni úgy, hogy az közben ráébressze a fiatalokat a megörökölt, épített környezetünk, tárgyi kultúránk sokszínűségére, és rávilágítson az összefüggésekre is.
A szabadon hozzáférhető anyagokkal a kollégák számára lehetőséget szeretnénk biztosítani arra, hogy az általunk összeállított A/4-es feladatlapokat könnyen, gyorsan elérjék, akár fekete-fehérben is kinyomtathassák, sokszorosíthassák, és ezáltal praktikusan felhasználhassák akár részben, akár egészben oktatási segédanyagként.
A feladatlapok vizuális kultúra szakosok, vizuális tantárgyat tanító nem szakos tanárok, vagy más tantárgyat oktatók (pl.történelem) számára is hasznosak lehetnek.
A folyamatosan bővülő tárház két részből áll:
A, Gyakorlati (alkotói) munkára serkentő ötleteket nyomtathat ki az érdeklődő Mészáros Zsuzska építésztanár népszerű dobókockás ötleteiből válogatva.
B, Többnyire képeken alapuló, minimális szöveggel ellátott, de gondolkodásra serkentő feladatlapot is választhatunk Fiedler Judit vizuális kultúra tanár szerkeszésében. Ezeket a klasszikusabb feladatípusokon alapuló összeállításokat érdemes páros munkában, 15-30 percben feldolgoztatni, egy közös korrekcióval, értelmezéssel lezárva a tanóra végén. A feladatok az 5-12. évfolyamok történelem és irodalom tanórákon hallott ismereteit is integrálják. A képanyag elsődlegesen az európai építészettörténetéből vesz példákat.
A feladatlapokhoz megoldókulcsokat is mellékeltük.
A feladatlapokat Raszler Görgy grafikus, művészettörténet- és vizuális kultúra tanár lektorálta, valamint Egyervölgyi Lilla grafikatanár tördelte. Az informatikai segítéget Császár Péter, a honlap készítője biztosította.
A TÉMALAP-TÁR a Magyar Művészeti Akadémia támogatásával készült.
Reméljük, a szakanyagokat sok tanár hasznonnal forgatja majd a mindennapok oktatási forgatagában!