Szakmai tevékenységének fókuszában a vizuális nevelésen belül a tárgy és környezetkultúra oktatás hazai kezdeményezése és megvalósítása áll. A jogi kereteket a NAT 1995-ös változatában teremtette meg, emellett tanszékvezetőként vizuális és környezetkultúra tanárképzést és továbbképzést indított kollegáival a Magyar Iparművészeti Főiskolán, és részt vett a tananyagfejlesztésekben (pl. Tölgyfa program 12 kötete), valamint tudományos kutatásokban. A vizuális kultúra újabb formájának, tartalmának és módszerének népszerűsítése érdekében pályázatokat szervezett, mint például a Vizuális verseny, ami ma Vizuális kultúra OKTV néven fut Zombori Béla vezetésével (1995-). Ő szervezte meg az első OMDK-t, azaz az Országos Művészeti Diákkört 2002-ben.

A MROE-nak 1995-től tagja, 2000-2015 között vezető pozíciót töltött be. Főként pályázatokat írt az egyesület fenntartása érdekében, és évente konferenciákat szervezett.

Az InSEA-nak (International Society for Education throgh the Arts) 1984-től tagja, 2011-2014 között a világtanácsban Európa képviselője. Három társával együtt szervezték meg az InSEA világkongresszusát Budapesten, 2011-ben, mintegy 700 résztvevővel.

Oktatói munkáját 1991-ben kezdte meg a Magyar Iparművészeti Főiskolán, ahol többek között a környzetkultúra tanítás módszertanát oktatta 2009-ig. Innen a Nyíregyházi Főiskolára ment tanítani, ahol főként elméleti tantárgyakat bíztak rá. 2017 óta nyugdíjas, emellett a közoktatásban dolgozik, kutat, fejleszt.

Jelentősebb kutatásai:

1978 - 1982. "Anyagok ..." című közoktatási kutatás (6-os fő irány, 6.2.1.7.).
1981 - 1986. "Az építészeti kultúra fejlesztése és terjesztése" (ÉVM).
1989 - 1990- "Leonardo vizuális nevelési referencia iskola program" (MM. Közoktatási Kutatások Titkárság)
1992. "Werkunterricht in Ungarn" (Hochschule der Künste, Berlin).
1993 - 1994. "Dutch - Hungarian Final Exam in the Arts" (MKM, CITO Hollandia).
1996 - 1997. "A tervezőképesség értékelése projekt módszerrel serdülőkorban" (MTA - MKM).
1999 – 2002 „Photographie et citoyenneté” (SOCRATES, KOMA)
2003 – 2005. Életminőség és épített környezet (NKA Építészeti Kuratóriuma)
2003 – 2006 Környezetkultúra tanítása, Fiatalok tárgyai (Széchenyi István Ösztöndíj)
2005 – 2009 A fiatalok ízlése és öltözködése kutatás vezetése (OTKA)
2006 – 2007. Az öltözködéskultúra tanítása. Oktatócsomag szerkesztése, írása (OKA)
2009 – 2010. A vizuális képességek mérése (TÁMOP 3.1.9.)
2010 - 2011 A környezetkultúra tanítása (TÁMOP 4.1.2.0.8.)
2013 – 2015 Fiatalok digitális képi világa (TÁMOP 4.1.2. B. 2-13/1)
2016 – 2021 Moholy-Nagy Vizuális modulok, a 21. századi képi nyelv tanítása. (MTA)