Hogy értelmezhető a vizuális kultúra fogalma? Erre a kérdésre keressük a válaszokat....
"A látható és láthatóvá tett tárgy-, kép- és jelenségvilágban megjelenő, kifejeződő információk, minőségek, értékek. A vizuális nevelés során az életkori sajátosságoknak megfelelő módon és időben dolgozzák fel a tanulók az egyetemes és nemzeti kultúra, a természet, az emberi környezet, mindennapi élet és az egyéni, személyes szféra vizuális formában testet öltött tartalmait. Mindez a vizuális befogadó- és a vizuális alkotó-tevékenységek során történik. A befogadás alkalmával a tartalmak elsősorban mint elsajátítandó ismeret- és élményanyagok szerepelnek, az alkotásban pedig rajtuk keresztül valósul meg a különböző képességek kimunkálása, fejlesztése. A tartalmak megválasztásában alapvető pedagógiai elv a fokozatosság betartása a közeli és távoli, a konkrét és elvont, az egyedi és általános tartalmak között, feldolgozásuk során pedig figyelemmel kell lenni az eszközrendszerrel, a megformálási technikával és a vizuális formanyelvvel való lényegi összefüggésükre. Az vizuális nevelés alkotó jellegű foglalkozásai folyamán a tartalmaknak olyan témákban kell testet ölteni, melyek a gyermekekhez közelállók, életkorhoz illőek, időszerűek és érdekesek." (Pedagógiai lexikon, Keraban kiadó 1971.)
Mit jelent a vizuális kultúra a Magyar Építőművészet magyarázatában? link
Médiaelméleti válasz:link
A vizuális kultúra, mint tantárgy az OFI-nál:link