A Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének (MROE) elnöke, Somody Beáta szerint a
vizuális kultúra tantárgy nem képes átvenni a hiányzó művészettörténet oktatás szerepét:
„A kimeneti vizsgakövetelmények a vizuális kultúra középszintű érettségi vizsgájánál már nem mérnek művészettörténeti és műelemző ismeretekre épülő műelemző és értékítélet alkotó képességeket. Vagyis a tantárgyból az általános műveltség részeként számunkra nélkülözhetetlennek tartott, az életminőségre ható művészeti alapismereteket nem lehet
mindenkinek átadni, aki a közoktatásban tanul.”
Az MROE vezetője, Somody Beáta a szakmai utánpótlás kérdését is felveti:
„Elképzelhetetlennek tartjuk, hogy azok a jövőbeli művészek vagy a művészetekkel foglalkozó leendő szakemberek, akik most még az iskolapadban ülnek, ne kapjanak
lehetőséget az ezirányú tudományos eredmények átfogó megismerésére a közoktatás keretein belül.” A művészettörténet tantárgy eltűnésével ugyanis kérdéses, miként
folytatódhat a tudásátadás, a tudományos „újratermelés” ezen a területen.