"A rajztanárság 1897-ben a második reformkorban hozta létre első hazai testületét. Magas színvonalú szakmai-pedagógiai munkájuk, a jó ügyért való elkötelezettségük, és demokratikus egyesületi életük hagyományainak szellemében több évtizedes szünetelés után 1985-ben újjáalakult a Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete." (A MROE Alapszabálya -bevezető)
A MROE, a tantárgyi egyesületek közül elsőként alapíttatott a XIX. században, majd Dr. Csőregh Éva művészetpedagógus, pedagógiai kutató, festőművész kezdeményezésére alakult újjá a magyar vizuális kultúra elkötelezett nevelőiből, művésztanáraiból.
A Magyar Királyi Országos Mintarajztanoda és Rajztanárképezde felállításával kezdik a magyar rajzoktatás szakembereinek képzését 1871-ben és 1897-re 915 iskolában folyt rajztanítás, a század végére a rajzi műveltség iránti társadalmi igény megjelent s reméljük a XXI. században is tovább segíthetjük a fenntartását. A "rajztanár" kifejezés máig létező fogalom, szerencsére a felsőoktatási képzésben a rajz-vizuális kultúra tanári szak még választható, ám a közoktatás színterén a „rajz óra” a digitális bennszülöttek korára, mint teljesértékű tantárgyi fogalom átalakult, asszimilálódott s a megváltozott világ igényeihez próbál igazodni.
Az előadásban betekintést kaphatunk a szépmúltú szakmai egyesület hajdani, és a jelenben aktuális tevékenységéből, irányítóiról mint pl. a rajz-vizuális kultúra és a művészettörténet OKTV-k, a művészettörténeti tanulmányi utazások, az egyesületi tagok MROE kiállításai, elismerések, a VIMM, az AMASS pályázat, a Vizuális Kultúra online újság, „A MI Dürerünk” és a „Dürer projekt” terveiről. Milyen lehetőségek adódnak a szakmai közösségépítésben, érdekvédelemben? Milyen tervek formálódnak a MROE jövőbeli teendőivel kapcsolatosan? Útkeresésünkben az új vezetőségnek ki kellett lépnie az eddigi egyesületi komfortzónából vagyis a jelenlétből az online térbe…